הביוב עלה? אי אפשר לנשום? הפתרון במרחק נגיעה

קשה לדמיין תקלה נוספת העשויה לקרות בביתכם, היכולה להתחרות במראה ובריח הנוראיים של ביוב צף. בין אם מדובר בהצפת שירותים או ניקוז מגובה, התמודדות עם ביוב שעולה היא לא רק לא נעימה בעליל, אלא גם עלולה להוות סכנה ממשית לבריאותם של בני הבית, חיות מחמד ולרכוש. יחד עם זאת, קור רוח ופעולות מהירות  יעזרו לכם להפחית את הנזק הראשוני ויסייעו לכם להגיע לפתרון מלא.

 

הערכת מצב

הצעד הראשון בכל מצב חירום הוא לנסות להישאר רגועים ומפוקסים. לאחר שעיכלתם את הסיטואציה, קחו רגע כדי להעריך את היקף הבעיה, והאם אתם חושבים שתוכלו להשתלט עליה לבדכם, או שבהכרח תצטרכו איש מקצוע. זכרו שמקרה של ביוב עולה, אסור להשאיר את המצב כמו שהוא או להמתין רב זמן מדי.

שפכים מכילים חיידקים מזיקים, וירוסים וזיהומים אחרים שעלולים להוות סיכונים בריאותיים חמורים. הקפידו להרחיק מיידית כל חפץ מאזור המפגע, וכמובן ילדים וחיות מחמד. אם הינכם נאלצים לבוא במגע עם השפכים, הקפידו להשתמש בכפפות גומי עבות ומסכת אף-פה.

הפסקת השימוש במים

הפסקת שימוש במים

הצעד השני והחשוב ביותר הוא לעצור כל שימוש בברזי מים ברחבי הבית. בכדי למנוע הצפה וגיבוי נוסף של שפכי הביוב, הפסיקו מידית להשתמש בברזי המים. לכו אל ארון המים המשויך לביתכם וסגרו את ברז אספקת המים לשירותים ולכיורים כדי למנוע כניסת פסולת נוספת למערכת האינסטלציה. וכמובן, הימנעו לחלוטין מהורדת מי הניאגרה באסלות או הזרמת מים בתעלות עד לפתרון הבעיה.

 

נסו לפתור את המצב

אם אתם מרגישים מוכנים מנטלית למשימה, אתם לגמרי יכולים לנסות כמה פתרונות בעצמכם, לפני שתקראו לאיש מקצוע. על ידי שימוש בנחש ניקוז תוכלו לנקות סתימות קטנות שייתכן וגורמות לבעיה. עם זאת, היזהרו והימנעו משימוש בחומרי ניקוי ניקוז כימיים קשים, מכיוון שהם עלולים לפגוע בצינורות שלך ולהחמיר את הבעיה. הקפידו בכל רגע נתון בו אתם או אחרים שוהים בקרבת ההצפה, לאוורר היטב את החלל בכדי להימנע משאיפת חיידקים מסוכנים.

 

קראו לאיש מקצוע

גם אם הצלחתם להשתלט בעצמכם על שפכי הביוב, רצוי לקבוע בדיקה מקצועית של מערכת האינסטלציה שלכם. אינסטלטור מורשה יכול לבצע הערכה יסודית כדי לזהות את כל הבעיות הבסיסיות שאולי תרמו או גרמו להצפה. הם יכולים גם להמליץ על תיקונים או שדרוגים כדי למנוע מקרים דומים בעתיד. אנשי מקצוע רבים בתחום ימליצו על התקנה של משאבה טבולה לביוב, זו הינה משאבת ביוב טוחנת שתפקידה למזער נזקים במערכת הניקוז ולמנוע הצפות גדולות.

 

לסיכום

ההתעסקות עם ביוב עולה בבית היא ללא ספק חוויה לא נעימה, אבל ניתן להתגבר עלייה ביתר קלות. על ידי שמירה על מספר כללים ונקיטת פעולה מהירה, תוכל למזער את הנזק ולהחזיר את מערכת האינסטלציה למצב תקין. בחברת פולק תוכלו למצוא מגוון פתרונות מקצועיים ואיכותיים, הזמינים עבורכם להזמנה מיידית  ובכל הדרוש עד לפתרון מלא של הבעיה.

הביוב עולה

הביוב עולה
מה היה לנו עד כה?