שלבים לניקוי ואיטום מרתף שניזוק מים

אם הנכם מעוניינים ליצור מהמרתף שלכם חלל נוח לשימוש, אך קיימת בו רטיבות, תוכלו להתגבר על בעיה זו באמצעות איטום של המרתף.

לרוב, רטיבות במרתפים עשויה להיווצר כתוצאה מדליפה של מים, המגיעים מבחוץ, או כתוצאה של עיבוי פנימי.

 

סוגי איטום למרתף

פעולת איטום של מרתף מתמקדת למעשה בתהליך שיקום נזקי מים שנגרמו בו. באופן כללי, ישנם שני סוגי איטום למרתף שתוכלו לבצע: איטום שלילי שמבוצע בצד ההפוך לה שדרכו חודרת הרטיבות ואיטום חיובי שמבוצע באותו הצד שדרכו חודרת הרטיבות.

 

איטום המרתף – כיצד תבצעו זאת?

לפני פעולת האיטום, עליכם לבדוק אם הרטיבות שבמרתף נגרמה מחדירת מים מבחוץ או כתוצאה מעיבוי פנימי . בדיקה זו מתבצעת באמצעות נייר אלומיניום, שאותו יש להצמיד לקיר המרתף למשך כמה ימים. לאחר מכן, יש להסירו ולבחון היכן ממוקמת הרטיבות על נייר האלומיניום:  רטיבות בחלק האחורי של נייר האלומיניום מעידה על חדירת מים מבחוץ. במצב זה, תידרשו לבדוק אם יש בעיה של ניקוז, אם קיימת נזילה או אם צינורות הביוב נסתמו ולכן נגרמה הרטיבות. רטיבות בצד החיצוני של נייר האלומיניום מעידה על עיבוי, אשר ידרוש מכם פעולה של ייבוש הלחות במרתף, בטרם איטומו.

לאחר שבדקתם כיצד נגרמה הרטיבות במרתף, עליכם לנקות את משטח הקיר הקיים בו ולהסיר ממנו אבק ולכלוך באמצעות מברשת ברזל. לאחר מכן, עליכם לאטום חורים ו/או סדקים שקיימים בקיר ולוודא שבחיבור בין הקיר ובין הרצפה לא נותרו סדקים או חורים. בשלב הבא, עליכם לנקות את התפרחת שנמצאת בקיר. לרוב, תפרח זו מופיעה על משטח הקיר בצורה ש אבקה לבנה וחשוב לנקותה, בטרם ביצוע האיטום. את ניקוי התפרחת יש לבצע באמצעות חומצה ולאחר מכן, לשטוף היטב את המקום ולייבשו.

בשלב הבא, עליכם לבצע את פעולת האיטום וזאת באמצעות מברשת סינטטית טובה. עליכם לטבול את המברשת בחומר הנקרא "דריילוק", שאותו יש להכניס לתוך החורים או הנקבוביות שבקיר. את החומר יש למרוח היטב, כך שימלא את כלל הנקבוביות שבמשטח הקיר. לבסוף, חומר זה אמור להתייבש ולהתמזג יחד עם הקיר וכן, לשמש שכבה עמידה בפני מים, בכל מצב בו ישנו לחץ של מים שמאיים לחדור פנימה.

חשוב להקפיד למרוח שכבה עבה של החומר, על מנת שתהיה עמידה וחזקה ובנוסף, יש למרוח שכבה נוספת לאחר 24 שעות מפעולת המריחה הראשונה.

 

לסיכום

איטום של מרתף הינה פעולה משמעותית שמטרתה למנוע חדירה של מים. חשוב לבצע את הפעולה הזו באופן נכון ומקצועי, גם אם הדבר כרוך בהשקעה כספית לא מעטה. את פעולת ניקוי ואיטום המרתף אולי תוכלו לבצע באופן עצמאי, אך תוכלו להיעזר גם בקבלן איטום מקצועי.  איטום איכותי וחזק של המרתף עשוי לחסוך מכם נזקי מים עתידיים, שיכולים לגרום לכם לנזקים יקרים אף יותר.

 

טכנאי

תיקון צינור
מה היה לנו עד כה?
איך לבחור עו"ד צבאי מקצועי

שירות צבאי טומן בחובו אתגרים רבים, ביניהם גם התמודדות עם הליכים משפטיים. בין אם מדובר בעבירה פלילית, עתירה מנהלית או הליכים משמעתיים, חשוב להיעזר בשירותיו

קרא עוד »
ניהול מלאי חומרה ותוכנה

המחשב הוא המצאה מופלאה, שמאפשרת לאנושות לבצע פעולות שבעבר נחשבו לדמיוניות. עם זאת, גם למחשב יש גבולות הנוגעים לכמות המידע והתוכן שהוא יכול להכיל, לכן

קרא עוד »