תשתית חיונית: כך תתקינו עמדת טעינה לרכב החשמלי שלכם בבית משותף

בשנים האחרונות הפופולריות של הרכבים החשמליים עולה ועולה. משבר האקלים והתחממות כדור הארץ, יחד עם אפשרות לחיסכון רב בהוצאות הדלק, הביאו רבים לשקול רכישה או לרכוש בפועל רכב חשמלי. בעת רכישה שכזו, חשוב מאוד לזכור שיש צורך גם בעמדת טעינה עבור הרכב, אז איך ניגשים להתקנת עמדת טעינה?

 

אל תרכשו את הרכב לפני שאתם בודקים על עמדת טעינה

זה עשוי להישמע טריוויאלי עבור חלקכם, אבל חשוב לציין בכל מקרה. לפני שאתם ניגשים לסוכנות הרכב הקרובה לביתכם ורוכשים רכב חשמלי, בצעו בדיקה ותחקיר לגבי עמדות טעינה. אחד מיתרונותיו של רכב חשמלי הוא החיסכון הרב בדלק שהוא מציע, אך יתרון זה מביא עמו חסרון אחר, הצורך בהטענת הרכב לפני נסיעות.

כמובן שעבור כך, יש צורך בעמדת טעינה בביתכם. לכן, לפני שאתם רוכשים את הרכב, וודאו שאתם לוקחים בחשבון גם את ההוצאה על עמדת הטעינה ובודקים את היתכנות התקנת עמדה שכזו.

רכב

בכל בית אפשר להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי?

מבחינה טכנית התשובה היא כן. אם מדובר בבית פרטי אז בכלל לא אמורה להיות בעיה. הקשיים עלולים להופיע כאשר מדובר על התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף. בניגוד לבית פרטי, בו פשוט אפשר להתקין עמדת טעינה בחנייה הפרטית של הרכב, בבית משותף ישנם כל מיני שיקולים שצריך לקחת בחשבון.

 

מה לבדוק לפני שניגשים להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי?

במידה והחלטתם שאתם מעוניינים לרכוש רכב חשמלי ואתם מתגוררים בבית משותף, יש מספר דברים שצריך לדאוג להם לפני שניתן להתקין את עמדת הטעינה. ראשית כל, מומלץ לבדוק האם יש בעלי רכב חשמליים נוספים בבניין או כאלו ששוקלים לרכוש רכב חשמלי. במידה ולא תהיו הרכב החשמלי היחיד בבניין, תוכלו להיעזר בדיירים נוספים בטיפול ודאגה לנושא התקנת עמדת הטעינה.

דבר נוסף שצריך לדאוג לו במידה ואתם מתגוררים בבית משותף, הוא הקמת מונה נפרד עבור חישוב צריכת החשמל של עמדת הטעינה.

רכב

מה עוד צריך לדעת לפני שמתקינים עמדת טעינה?

מעבר למה שנכתב עד כה, חשוב מאוד לפנות לחשמלאי מוסמך, על מנת לוודא שהתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי אינה פוגעת בתשתית החשמל של הבניין ושאין סכנה לדיירי הבניין בעקבות ההתקנה. עולם החשמל הינו עולם מסוכן וזהו לא תחום שמומלץ לנסות לחסוך בו, שכן זה עלול להוביל לסכנת חיים. דבר נוסף שחשוב לקחת בחשבון לפני ההתקנה היא דרך ומיקום ההתקנה, כך שלא ייפגע בנראות החיצונית של הבניין או החניון.

 

סיכום

במידה והחלטתם שברצונכם לרכוש רכב חשמלי, חשוב מאוד לא לשכוח את נושא עמדת הטעינה לפני הרכישה. בדקו אם יש דיירים נוספים עם בעיה דומה, צרו קשר עם חשמלאי מוסמך ואל תשכחו ליידע את ועד הבית בנוגע להתקנה.

רכב

רכב
מה היה לנו עד כה?