מה ההבדל בין נזילות בבניין ישן לחדש?

שרשור הודעות שעלה בפורום מוכר בימים האחרונים הוביל לתובנה מעניינת בקרב הכותבים. אם פספסתם את ההתכתבות המרתקת, כדאי שתדעו שנכחו בה דיירים שמתגוררים בבניינים חדשים וישנים כאחד. אלה תהו על ההבדלים שבאים לידי ביטוי בנזילות שעשויות להתקיים בבתיהם. החלטנו לכתוב מדריך מקצועי שיציג את התובנה שאליה הגיעו הדיירים, כדי להעלות את המודעות לנושא החשוב. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתכירו בהבדל שבא לידי ביטוי בין הנזילות ובאופן הטיפול שצריך להתבצע בשטח.

 

מה גורם לנזילות בבניינים חדשים?

בחרנו להציג בהפרדה את הגורמים שמובילים לנזילות בבניינים חדשים וישנים. נציין תחילה שיש 2 סיבות עיקריות שגורמות לנזילות בבניינים חדשים:

  1. שימוש בחומרי גלם באיכות ירודה: לצערנו, יש בניינים חדשים שנבנים תוך שימוש בחומרי גלם שאינם איכותיים. מדובר לצורך הדוגמא בצינורות שעשויים להתקלקל תוך זמן קצר, במיוחד אם הם חשופים לתנאי מזג אוויר קשים כמו רוחות חזקות.
  2. איטום לקוי: עשויות להתפתח נזילות בבניינים חדשים בעקבות איטום שבוצע באופן לקוי, כך שהמים נוזלים מהגג אל תוך הדירה בקלות. הדבר עשוי לבוא לידי ביטוי גם בעקבות בנייה של מערכות ניקוז לא מספקות או שיפוע לא תקין של הגג.

גורם לדליפות

 

הסיבות להופעת נזילה בבניינים ישנים

בלאי נחשב לסיבה הנפוצה ביותר שמובילה לנזילות בבניינים ישנים. שכן, הרעפים, הצנרת ואיטום החלונות עשויים לאבד את איכותם לאורך השנים. הסיבה הנוספת שעשויה להוביל לנזילה בבניינים מסוג זה נוגעת לבעיות ביסוס כמו סדקים שנובעים מתוך תזוזה של המבנה. אלה עשויים להוביל לחדירה של מים לדירות שבבניין. לחצו עכשיו על הקישור הבא אם חוויתם נזילה בבית ישן, כדי שתוכלו לקבל את המענה המתאים: https://www.bonfil-s.co.il/leak-detection.

 

אז מה ההבדל בין השתיים?

יש הסוברים שבניינים חדשים אינם סובלים מנזילות. בשלב זה אתם מבינים שמדובר בסברה שגויה. שכן, יש תרחישים שעשויים להוביל לנזילות בבניינים שנבנו לא מזמן. כעת ברור לכם שאין הבדל משמעותי בין נזילות שמתרחשות בבניין חדש לישן. שכן, התוצאה היא זהה בסופו של דבר. הדיירים בשני המבנים צפויים לחוות חוסר נוחות בעקבות טפטוף של מים, הופעת עובש על גבי הקירות ובמקרים חריגים אף קריסה של חלקי קיר.

איטום לא תקין

 

תכירו בסימנים שעשויים להעיד על נזילה

כאמור, מדריך זה עלה לאתר, במטרה להעלות את המודעות בכל הנוגע לקיומה של נזילה במבנים מסוגים שונים (חדשים וישנים כאחד). חשוב שתכירו בסימנים הבאים שעשויים להעיד על נזילה במבנים אלה רגע לפני שהמדריך יסתיים, כדי שתוכלו לפתור את הבעיה לפני שהיא תחמיר:

  • חשבון מים מנופח
  • ריח של עובש

 

השורה התחתונה

אין הבדל מהותי בין נזילות בבניין ישן לחדש. שכן, ההתמקדות שלנו היא בתוצאה הסופית שעשויה להוביל להרס ניכר של המבנה. בשלב זה ברור לכם שתצטרכו להזמין בעל מקצוע במידה ותגלו סימנים שמעידים על נזילה בבית חדש או ישן.

מערכות ניקוז

נזילות בבניין ישן
מה היה לנו עד כה?
איתור נזילות בצנרת המים

מחפשים איתור נזילות בצנרת המים? ריכזנו עבורכם את האינסטלטורים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים",

קרא עוד »